Ο συγκεκριμένος Youtuber διαπίστωσε με τον πλέον σκληρό τρόπο πως, όταν κάτι φαίνεται υπερβολικά καλό για να είναι αληθινό, συνήθως δεν είναι.
Η βιομηχανία των ηλεκτρονικών αγορών γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με το διαδίκτυο και τα smartphones να έχουν μετατραπεί σε βασικό εργαλείο της καθημερινότητας.
Η επιτυχία της τάσης αυτής αποδεικνύεται από το γεγονός ότι προσωπικότητες όπως ο Jeff Bezos δημιούργησαν κολοσσιαίες περιουσίες μέσα από πλατφόρμες e-shopping, όπως το Amazon. Μάλιστα, ο τομέας του e-shopping έχει πλέον αρχίσει να εισέρχεται δυναμικά και στον χώρο του αυτοκινήτου, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη συνεργασία της Amazon Autos με τη Hyundai στις ΗΠΑ, που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να κάνουν έρευνα αγοράς και να ενημερώνονται για τα μοντέλα της μάρκας εκτός αντιπροσωπειών.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει σε κάθε κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι «παγίδες» δεν λείπουν ούτε και στις αγορές αυτοκινήτων. Σε μία τέτοια έπεσε θύμα ένας Youtuber, ο οποίος αποφάσισε να αποκτήσει μέσω της κινεζικής πλατφόρμας Alibaba μια «Bugatti Veyron», η οποία πωλούταν στην πλήρως ανταγωνιστική τιμή των 25.000 ευρώ. Για λόγους σύγκρισης, σε μια κανονική ιστοσελίδα πώλησης αυτοκινήτων ένα τέτοιο όχημα κυμαίνεται στα 1.800.000 με 3.000.000 ευρώ. Η αγγελία, μάλιστα, περιέγραφε το όχημα ως «υψηλής απόδοσης μεταχειρισμένο αυτοκίνητο» και μάλιστα έφερε εμφανώς τα λογότυπα της Bugatti, γεγονός που αύξησε το ενδιαφέρον του αγοραστή.
Η παραγγελία έφτασε έπειτα από τέσσερις μήνες αναμονής, μέσα σε ένα τεράστιο κιβώτιο. Όταν ο Youtuber άνοιξε τη συσκευασία, η απογοήτευση ήταν... άμεση, αφού αντί για το πολυτελές hypercar που περίμενε, βρήκε μια προχείρως κατασκευασμένη ρέπλικα, με πλαστικό αμάξωμα, αμφιβόλου ποιότητας βαφή και εμφανή προχειρότητα σε κάθε λεπτομέρεια.
Προφανώς, οι «πωλητές» αποφάσισαν να προβάλλουν την εν λόγω ρεπλίκα ως το κανονικό αυτοκίνητο, προσπαθώντας να αποσπάσουν έτσι χρήματα από ανυποψίαστα θύματα.
Σημειώνεται δε πώς σε άλλες περιπτώσεις ηλεκτρονικών απατών, παρόμοιες αγορές οδηγούν σε ρεπλίκες που τουλάχιστον διαθέτουν κάποιο ηλεκτροκινητήρα και είναι λειτουργικές σε περιορισμένο βαθμό. Για παράδειγμα, αντί για το κανονικό αυτοκίνητο που προβάλλεται στην αγγελία, έρχεται μια μικρού μεγέθους ρεπλίκα, η οποία όμως μπορεί να οδηγηθεί.
Εδώ, όμως, το «όχημα» που παρέλαβε δεν είχε ούτε κινητήρα, ούτε σασί, ούτε εσωτερικό. Ήταν ουσιαστικά ένα άδειο «κέλυφος» από αφρώδες υλικό, που μόνο στο χαρτί παρουσιαζόταν ως Bugatti με 1.500 ολόκληρους ίππους.
Η τραγελαφική εικόνα συμπληρωνόταν από την ύπαρξη πλήρως μαυρισμένων παρμπρίζ τα οποία «έκρυβαν» την απουσία καμπίνας, πρόχειρες ζάντες και λογότυπα που έμοιαζαν περισσότερο με παιδική ζωγραφιά παρά με το εμβληματικό σήμα της πολυτελούς φίρμας.
Δείτε το σχετικό βίντεο