Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Η Αναστασία Κολιού μιλάει για τον τρόπο λειτουργίας της βουλής και για την εμπειρία της ως έφηβη βουλεύτρια.

Η Αναστασία Κολιού μιλάει για τον τρόπο λειτουργίας της βουλής και για την εμπειρία της ως έφηβη βουλεύτρια.

Η Αναστασία Κολιού, μαθήτρια του 2ου ΕΠΑΛ Κοζάνης η οποία συμμετείχε στη ΚΔ Σύνοδο της Βουλής των εφήβων, μιλάει για τον τρόπο λειτουργίας της βουλής και για την εμπειρία της ως έφηβη βουλεύτρια. 
Αρχικά θα ήθελα να μας πεις, ποιος είναι ο τρόπος λειτουργίας και το ακριβές πρόγραμμα του προγράμματος της βουλής των εφήβων; Οι μαθητές των σχολείων δουλεύουν με τους καθηγητές τους δημιουργώντας εργασίες καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, οι οποίες αποστέλλονταν στη Βουλή κάθε εβδομάδα. Η  Επιλογή γίνεται με βάση τις συμμετοχές των σχολείων τα οποία επιλέγονται από την ίδια τη βουλή στο νομό, και έτσι από κάθε σχολείο εκλέγεται από τα συμμετέχοντα παιδιά του προγράμματος ή κληρώνεται το μέλος το οποίο θα συμμετέχει στη σύνοδο της βουλής των εφήβων. Θα σου ήταν εύκολο να μας περιγράψεις μια μέρα ενός έφηβου βουλευτή; Ξυπνώντας κάθε πρωί επισκεπτόμασταν, αρχαιολογικούς χώρους καθώς  και χώρους στους οποίους αναγράφεται η ιστορία μας, στη συνέχεια συγκεντρωνόμασταν στη βουλή και συμμετείχαμε σε διάφορα ομαδικά εργαστήρια. Στα πλαίσια του προγράμματος υπήρχαν δύο ολομέλειες: η μικρή ολομέλεια και η μεγάλη ολομέλεια στην οποία το παρών δίνανε ο πρόεδρος της Βουλής, πολιτικοί αρχηγοί, υπουργοί και βουλευτές. Στα πλαίσια  της μικρής ολομέλειας λάβαμε ενημέρωση για τον τρόπο εργασίας των βουλευτών και τη ζωή ενός βουλευτή, καθώς και συζητήσαμε, για την επίλυση των αποριών με από βουλευτές και υπαλλήλους του ιδρύματος της βουλής των ελλήνων.   Ήρθε η στιγμή να μας μιλήσεις για την εμπειρία και τα συναισθήματα τα οποία σου τροφοδότησε η συμμετοχή σου στην Βουλή των Εφήβων! Ήταν μια μοναδική εμπειρία διότι μου δόθηκε η δυνατότητα, να συνομιλήσω και να συνεργαστώ με εξαιρετικούς ανθρώπους, με 299 παιδιά απ΄ όλη την Ελλάδα τα οποία είχαν τις δικές τους απόψεις και το δικό τους προσανατολισμό. Επιπρόσθετα είχα τη δυνατότητα να γνωρίσω ακόμα καλύτερα, το πολίτευμά μας, τη Δημοκρατία. Στις συζητήσεις μας στην ολομέλεια τέθηκαν πολλά ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους, όπως για παράδειγμα : Το Bullying, η ορθή λειτουργία των σχολείων και οι σωστές υποδομές. Το θέμα που αναπτύχθηκε περισσότερο στις συζητήσεις, ήταν το πώς θα καταφέρει η νέα κυβέρνηση να βελτιώσει τη χώρα σε σχέση με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα. Θα συνιστούσες δηλαδή σε ένα φίλο σου να συμμετάσχει και αυτός στο πρόγραμμα της βουλής των εφήβων;  Θα πρότεινα σε όλα τα παιδιά να εργαστούν σκληρά καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς έτσι ώστε να κατακτήσουν μια θέση στη βουλή των εφήβων καθώς είναι μια μοναδική εμπειρία, ένα όμορφο ταξίδι, το οποίο δύσκολα θα έχει κανείς την ευκαιρία να ζήσει! Είσαι μια μαθήτρια με έντονη δράση στα μαθητικά και πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής, θα σκεφτόσουν ποτέ να ασχοληθείς με τα κοινά; Έχω ξεκινήσει ήδη να χτίζω τις βάσεις μου, καθώς στο σχολείο που ήμουν πέρυσι είχα τη τιμή να εκλεγώ πρόεδρος, κατάφερα να συμμετέχω στη βουλή των εφήβων και προσπαθώ όσο μπορώ να δραστηριοποιούμαι με τα πολιτικά πράγματα της πόλης. Εννοείται πως θέλω στο μέλλον να ασχοληθώ με τα κοινά! 
Γιώργος Τριανταφύλλου