Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

Περί Αποτειχίσεως

Περί Αποτειχίσεως

 

Αποτείχιση σημαίνει παύση εκκλησιαστικής κοινωνίας με τον οικείο επίσκοπο  και την Μητρόπολη όταν αυτός κηρύττει δημοσίως αιρετικές διδασκαλίες ή επειδή βρίσκεται σε εκκλησιαστική κοινωνία με αιρετικούς, διότι η αιρετική διδασκαλία με μολύνει, δεν με οδηγεί στην Αγιότητα αλλά με κολάζει μαζί με τον αιρετικό, σύμφωνα με  τον ΙΕ’ κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. (Παραθέτω τις πηγές από τα πατερικά κείμενα στο τέλος του κειμένου)

 

Ο κληρικός είναι αποτειχισμένος όταν παύει να μνημονεύει το όνομα του επισκόπου του κατά την Θεία Λειτουργία και διακόπτει την εκκλησιαστική κοινωνία με την Μητρόπολή του μετά από επίσημο έγγραφο. Ως πιστός έχω αποτειχιστεί όταν κι εγώ παύω να έχω εκκλησιαστική κοινωνία με αιρετίζοντες επισκόπους και κληρικούς και δεν εκκλησιάζομαι σε ναούς που μνημονεύονται αιρετικοί ή αιρετίζοντες Αυτό δεν σημαίνει σχίσμα γιατί η εκκλησία του Ιησού Χριστού βρίσκεται εκεί που τηρείται το Ευαγγέλιο και η Ιερά Παράδοση.[Σχίσμα είναι το να φτιάξω δική μου ‘εκκλησία’ που δεν τηρεί τους κανόνες της ορθόδοξης παράδοσης ή όταν ανάγω ένα δευτερεύον θέμα σε δογματικό.] Θεία Λειτουργία μπορεί να τελεστεί ακόμη και με έναν ιερέα κι έναν λαïκό.

 

Γιατί οφείλουμε όλοι να αποτειχιστούμε;

 

Στην ιστορία της εκκλησίας μας δυστυχώς έχουν καταπατηθεί πολλές φορές οι ιεροί κανόνες. Από την ίδρυση του ελληνικού κράτους το 1830 κι έπειτα έχουμε την αποδοχή των μεικτών γάμων, την άρση των αναθεμάτων, την συμμετοχή της μίας Αγίας  Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού στο Π.Σ.Ε (παγκόσμιο συμβούλιο ‘'εκκλησιών’’).

 

Στα χρόνια μας η  χειρότερη εκτροπή (και όλων των εποχών) είναι οι αποφάσεις της ληστρικής συνόδου στο Κολυμβάρι της Κρήτης. Ενώ κανονικά μια ορθόδοξη σύνοδος συγκαλείται για να θεραπευτεί/καταδικαστεί μια αιρετική διδασκαλία ,το 2016 στο Κολυμβάρι της Κρήτης συνέβει το αντίθετο. Η επίσημη  εκκλησία της Ελλάδος  αποδέχτηκε τους ετεροδόξους και αλλόθρησκους  ως ισότιμα τμήματα της αλήθειας και της  Μίας Αγίας  Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού. Δηλαδή αποδέχτηκε την Πανθρησκεία και τον Οικουμενισμό που αποτελούν το άρμα του Αντιχρίστου. Οι Επίσκοποι της εκκλησίας της Ελλάδος έχουν υπογράψει τις αποφάσεις της ληστρικής συνόδου, έστω και αν κάποιοι στα λόγια μόνο λένε ότι διαφωνούν.

 

 Σε όλα αυτά προστέθηκε και η τυφλή υπακοή της επίσημης εκκλησίας στα αντίχριστα κρατικά μέτρα για την διαχείριση της πανδημίας, όπως :  Κλείσιμο των ναών, απαγόρευση λιτάνευσης ιερών εικόνων, απολυμάνσεις ναών, επιβολή μασκοφορίας, ευλογία ένεσης  ,φίμωση της επιστημονικής αλήθειας. Όταν όμως ένα τμήμα του σώματος της εκκλησίας νοσεί τόσο σοβαρά ,αυτό πρέπει να απομονωθεί και να καυτηριασθεί με την Αγία Ανυπακοή και την Αποτείχιση, η οποία γίνεται ώστε και μέχρι να συγκληθεί Ορθόδοξη Σύνοδος για να αποκατασταθεί η αλήθεια.

 

 Λεγει ο Μεγας Βασιλειος:

 

Ουδ’ αν προς ωραν (ΟΥΤΕ  ΚΑΝ ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ) αυτων επεδεξαμεθα την συναφειαν, ει σκαζοντας (ΧΩΛΑΙΝΟΝΤΑΣ) περι την Πιστιν ευρομεν.

 

(P.G. 32,992-994. Πετρω επισκοπω Αλεξανδρειας.

 

Ο αγιος Θεοδωρος ο Στουδιτης:

 

Οσοι κοινωνουν μαζι με τους Αιρετικους, αυτοι ως αληθως αποσχιζονται της Εκκλησιας. (P.G. 99, 1065CD. Ιωσηφ αρχιεπισκοπω).

 

Ο Αγιος Κυριλλος Αλεξανδρειας ΠΡΟ της Γ΄ Αγιας Οικουμενικης Συνοδου, προτρεπει το Ορθοδοξο Ποιμνιο της Κωνσταντινουπολεως :

 

Ει δε τινες αποστατειεν τινος, ου δια προφασιν εγκληματος, αλλα δι αιρεσιν υπο Συνοδου ή Αγιων Πατερων κατεγνωσμενην, τιμης και αποδοχης αξιοι, ως οι Ορθοδοξοι.

 

(Αγ. Σωφρονιος Ιεροσολυμων +673 Βαλσαμωνος P.G. 137, 1069Β).

 

Ασπιλους και αμωμους εαυτους τηρησατε, μητε κοινωνουντες τω μνημονευθεντι (Νεστοριω), μητε μην ως διδασκαλω προσεχοντες, ει μενει λυκος αντι ποιμενος.

 

(P.G. 77,1258. Προς κληρον και λαον Κωνσταντινουπολεω



ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ